Nieuwe sierteeltcampagne ‘Fill the distance with beauty’ van start

Totdat een Covid 19-vaccin is ontwikkeld, moeten de inwoners van de EU-landen zich blijven houden aan de normen voor sociale afstand. ‘Maar in plaats van ons hierdoor te laten verdelen, moedigen we mensen aan om deze afstand met schoonheid te vullen’, zo luidt de onderbouwing van Bloemenbureau Holland voor een compleet nieuwe bloemen- en plantencampagne, ontwikkeld in samenwerking met de sector. ‘Fill the distance with beauty’ gaat vandaag, maandag 7 september, van start.

Deze nieuwe internationale campagne, die wordt uitdragen via de consumentenmerken Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl, belicht de afstand als iets dat ons eigenlijk dichter bij elkaar kan brengen. “We roepen mensen op om de leegte tussen ons te zien als een ruimte waar mooie dingen kunnen bloeien. We willen consumenten aanmoedigen om de emotionele leegte tussen dierbaren op te vullen met schoonheid, door planten en bloemen te geven. En zo elkaar te inspireren om de wereld in deze tijden een stukje mooier te kleuren”, zegt Simone Dussine, Country manager Nederland van Bloemenbureau Holland.

Campagnematerialen in vier talen
Het thema van de campagne is ‘Fill the distance with beauty’ dat in vier talen is verwoord. In het Nederlands is de campagneregel ‘Vul de afstand met schoonheid’, met de hashtags #VulDeAfstand en #FillTheDistanceWithBeauty voor social media.
De campagnematerialen, zoals posters, beelden en video-animaties, zijn te downloaden om in te zetten in eigen social media en verkoopkanalen. Veel verschillende bloemen, kamerplanten en buitenplanten spelen de hoofdrol in de uitingen. Door het downloaden van de middelen via de links en ze te gebruiken met de hashtags #VulDeAfstand en #FillTheDistanceWithBeauty, worden zoveel mogelijk mensen aangemoedigd de fysieke en emotionele afstand met de schoonheid van bloemen en planten te vullen.

Media en promotie
Deze grote consumentencampagne is op 7 september van start gegaan in Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Op 21 september is de lancering in Duitsland. In Nederland wordt een speciale en coronaproof PR-actie uitgerold voor consumenten, influencers en journalisten. De verwachting is dat dit veel aandacht krijgt in de pers en op social media.
In Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland wordt, in samenwerking met partners als VBW, Waterdrinker, Landgard en Fleurop, point of sale-materiaal verspreid waaronder posters, ansichtkaarten, vloerstickers en een speciaal boeketlint. Op deze manier geeft Bloemenbureau Holland deze verkoopgerichte campagne een extra boost door zichtbaarheid in de verkoopkanalen.

Winactie
In Nederland wordt samen met de VBW een winactie georganiseerd. Bloemisten geven ansichtkaarten weg met alle foto's van de campagne. Hierop staat een unieke wincode, waarmee de consument kans maakt op een boeket of plant ter waarde van 30 euro. In Duitsland organiseert Fleurop een aantrekkelijke winactie. Er is ook campagnemateriaal te downloaden in het Deens, Italiaans, Pools, Russisch, Spaans en Zweeds. Neem voor meer informatie over deze campagne per mail contact op met Bloemenbureau Holland.

Roger Abbenhuijs

Glastuinbouw Nederland - © 2024